در ادامه مبحث قبل اینک به طور اختصار روش برطرف کردن ایرادهای چهره تا رسیدن به چهره ای زیبا و استاندارد را برای شما بیان خواهیم کرد:

قدم اول: فون صورت را بزنید

اولین کار در شروع میکاپ زدن فون صورت است  یعنی صورت را کامل با کرم‌پودر متناسب با رنگ پوست بپوشانید. به یاد داشته باشید باید رنگ را کاملا پخش و هماهنگ کنید. فون نقش پوشش‌دهندگی روی پوست ایفا میکند پس توصیه می‌کنیم فقط در موارد ضروری و مهمانی‌ها از فون استفاده کنید چون روزنه‌های پوست‌تان را کاملا می‌بندد و ممکن است موجب  جوش زدن پوست صورت شما شود.

راهنمای انتخاب فون

فون‌ها انواع متفاوتی دارند:

Pan stick   که همان فون چرب است ( بیشتر مناسب پوست‌‌های خشک)
Pan cake  که همان فون خشک است ( بیشتر مناسب پوست‌های چرب)
liquid که فون مایع با قابلیت پوشش‌دهی ضعیف است.

نکـته:

افرادی که چهره سفید دارند باید فون را یک درجه تیره‌تر از رنگ پوست انتخاب کنند.
افرادی که چهره تیره دارند باید فون همرنگ پوست را انتخاب کنند.
افرادی که صورت‌شان زرد استمی بایست فونی که رنگ صورتی ملایمی دارد را انتخاب كنند.
گونه 

بدون شک می‌خواهید گونه‌های‌تان را برجسته کنید، برای شروع کار با استفاده از برس گونه متوسط یا بزرگ و سایه کانتور تیره زیر استخوان گونه را رنگ بزنید. توصیه ما این است که از رنگ برنز یا قهوه‌ای ملایم برای این قسمت استفاده کنید.

بالای قسمت‌هایی را که تیره کردید، هم برای متعادل کردن و هم برای اینکه گونه‌ها برجسته‌تر به نظر بیایند، هایلایت کنید. در این تکنیک گریم بعد از تیره کردن زیر گونه سعی کنید استخوان‌های گونه خود را برجسته‌تر کنید، برای این کار با استفاده از قلم‌مو، رنگ براق و درخشنده یا سایه روشنی را در امتداد استخوان‌های گونه بزنید و بعد با برس خطوط  را محو  کنید.

ادامه دارد…