اگر قصد تغییری اساسی در ظاهر موهایتان دارید و قصد دارید و موهایی زیباتر و چهره ای جذاب تر داشته باشید ما هایلایت کردن مو را به شما پیشنهاد می کنیم. هایلایت مو بهترین راه برای افزایش جذابیت و ارضای حس تنوع طلبی شماست.این تکنیک با داشتن مدل های متنوع یکی از پرطرفدارترین تکنیک های عملی در آرایشگاه ها و سالن های بزرگ زیبایی می باشد.

هایلایت مو چیست ؟

هایلایت کردن به معنای ایجاد رگه های روشن مو، در لا به لای موهای تیره ی سر است. هایلایت مو با یک آرایش ساده می تواند چهره ی شما را زیباتر بکند. البته باید توجه داشته باشید که هایلایت یک کار تخصصی است و اگر آرایشگر شما خلاقیت داشته باشد و مدل های جدید و متنوعی به شما پیشنهاد بکند، قطعا نتیجه ی کار بهتر خواهد بود.

 

روش های انجام هایلایت کردن مو:

هایلایت با فویل

هایلایت با کلاه

 

آموزش هایلایت با فویل

آرایشگر فویل ها را به شکل مستطیل و کمی بلند تر از طول موها برش می زند سپس تکه هایی که قصد روشن کردنشان را داریم پس از رنگ کردن درون فویل ها گذاشته می شوند .این مدل از هایلایت مناسب موهای رنگ شده با پایه 6 به بالا می باشد .

 

– ابتدا موها را تقسیم‌بندی کنید. (قسمت جلوی سر ۳ قسمت ٬ پشت سر ۴ قسمت )

 

– با شانه دم باریک قسمت‌های مورد نظر را به صورت زیگزاگی جدا کنید (قطر مو نباید بیشتر از نیم سانتی‌متر باشد).

 

– کاغذ فویل را به شکل مستطیل به اندازه ۵ سانتی‌متر از طول و عرض موها بیشتر بریده، لبه جلوی کاغذ فویل را برای استحکام بیشتر حدود ۲ سانتی‌متر تا بزنید، سپس موها را روی کاغذ فویل قرار داده و اطراف ریشه‌های مو را با یک لایه نازک پنبه بپوشانید.

 

– مواد دکلره را از نیم سانتی‌متری پوست سر به موها بزنید. مقدار مواد دکلره را زیاد نزدید چون باعث نشتی به موهای زمینه خواهد شد. همچنین از پودرهای مخصوص فویل استفاده کنید، این پودرها کف نمی‌کند ولی در عین حال کار روشن کردن موها را انجام می‌دهند.

 

– موها را هر ۱۰ دقیقه یکبار چک کنید؛ یادتان باشد اگر موها کش بیایند یعنی در حال سوختن هستند.

 

– بعد از مکث کافی قسمت‌های دکلره شده مو را که به پایه مورد نظر رسیده، شسته و رنگساژ مورد نظر را روی موها بزنید و در آخر با یک براشینگ خوب کار مش‌تان را به پایان برسانید.

 

در این روش پس از برداشتن فویل ها تکه های روشن مو به شکلی کاملا منظم و خط کشی شده می باشد.

 

هایلایت مو, هایلایت, آموزش هایلایت مو, روش هایلایت مو

 

هایلایت با کلاه

در روش کلاه برای ایجاد تکه روشن در بین موها رشته های نازک مو از روزنه های کلاه بیرون آورده شده و توسط رنگ مو مورد نظر مشتری مو رنگ می شود. سپس این رنگ ها پاک شده و کلاه برداشته می شود و بدین ترتیب موهای هایلایت شده به صورت نامنظم و زیبا در لابه لای موهای تیره خودنمایی خواهند کرد.

 

هایلایت مو, هایلایت, آموزش هایلایت مو, روش هایلایت مو

 

نکات مهم قبل از هایلایت مو:

-قبل از هایلایت موهایتان از ژل، ماسک های گیاهی یا شیمیایی و سرم های تقویت کننده، براق کننده و …. استفاده نکنید.

-موهایتان قبل از انجام هایلایت باید تمیز باشند. به طور معمول اغلب سالن های زیبایی، قبل از انجام هر عملیاتی روی مو، کار شستشوی مو را انجام می دهند. البته اگر موهایتان تمیز باشند، صرفا از نرم کننده استفاده خواهند کرد.

-سعی کنید رنگ مورد نظرتان را پیش از مراجعه به سالن زیبایی، انتخاب کنید. چون در این صورت کارتان زود تر انجام می شود. چون دیدن انبوهی از رنگ ها در ژورنال هایی که به شما داده می شود، کار انتخاب را سخت تر می کند. البته مشورت کردن با آرایشگر حتما می تواند شما را به انتخاب درست تری برساند.

-اگر قصد کوتاه کردن موهایتان را دارید حتما قبل از هایلایت و رنگ به آرایشگرتان اطلاع دهید.

 

نکته سفیدی مو

سفیدی موهای خود را در ترکیبات رنگی نادیده نگیرید. از طرفی هم زیبایی لایتهای روشن را فدای پوشش ۱۰۰ درصدی موهای سفید خود ننمایید. اگر مشکلی با دوبار رنگ نمودن ندارید. در ضمن موهای سفید بسیاری دارید. ابتدا موها را با رنگهای مورد نظر روشن نمایید. سپس با اکسیدان ۶ درصد و یک رنگ روشن پایه مناسب میتوانید یا ریشه گیری نمایید. یا کل موها را با زمان مکث کوتاهتری دوباره رنگ نمایید.

 

نگهداری و مراقبت از موهای هایلایت شده:

موهای رنگ شده و موهای هایلات شده، نیاز به مراقبت های بهداشتی خاصی دارند. عموما در سالن های زیبایی توصیه های لازم در این خصوص به افراد داده می شود. استفاده از شامپوها و نرم کننده ها مخصوص، استفاده از مرطوب کننده هایی که سولفات پایینی دارند، از جمله ی این توصیه هاست.

البته استفاده از نرم کننده ها نباید به صورت روزانه انجام شود؛ بلکه باید هفته ای یک مرتبه از نرم کننده استفاده کرد.

روغن نارگیل برای موهای هایلات شده بسیار مناسب است. می توانید یک قاشق از روغن نارگیل را گرم کرده و به موهایتان بمالید و ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید.

قبل از رفتن به استخر از روغن های محافظت کننده استفاده کنید. چرا که کلر موجود در آب استخر می تواند تاثیر مخربی روی موهای رنگ شده داشته باشد.