نکات مهم در مورد شینیون مو مقاله ایست که امروز با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت.

شینیون مو از مدل های پر طرفدار در کل جهان به شمار می آید که موها را با مدل های متنوعی پشت سر جمع میکنند.

آموزش شینیون حرفه ای

لغت شینیون chignon در فرهنگ لغت به گیس پشت سر معنا شده است.بدین معنا که موها با مدلی خاص پشت سر یا بالای سر بسته میشوند.امروزه شینیون مو به یک هنر و مهارت بسیار حرفه ای تبدیل شده و تنوع بسیار زیادی در مدل های بستن مو به چشم میخورد که آرایشگران حرفه ای هنر خود را با این تنوع و زیبایی به نمایش میگذارند.

در اصل شینیون از نظر تنوع در مدل نامحدود است زیرا بر اساس خلاقیت آرایشگر و تلفیق مدل های بافت مو میتوان مدل های شینیون جدید ارائه نمود.

آرایش مو نیز مانند آرایش صورت وابسته به مد است و در دوره های متفاوت مدل های مختلفی محبوبیت بیشتری پیدا میکنند.در سال های اخیر علاقه به موی باز بیشتر شده اما شینیون هنوز جایگاه خود را دارد خصوصا بین خانم های ایرانی. در ایران حضور یک عروس با موهای باز در جشن عروسی اتفاقی بسیار نادر است.

آموزش شینیون حرفه ای

مانند تمام کارهای آرایشگری شینیون نیز نیاز به ابزارهایی دارد . ابزار های شینیون ممکن است ساده باشند مانند کلیپس مو،تل مو، کش مو، تور شینیون و … . اما ابزارهای حرفه ای که در آرایشگاه ها استفاده میشوند شامل تورهای نامرئی، بیگودی، پروتزهای اسفنجی، گیره مویی، چوب شینیون و موهای مصنوعی است.

البته ابزارهای حرارتی نیز برای بعضی از شینیون ها جزو ملزومات است.استفاده از سشوار یا اتوی مو برای شکل و فرم دهی به مو برای ساعت ها ماندگاری لازم است.البته در کنار این ابزارها برای ماندگاری طولانی از مواد تثبیت کننده نیز استفاده میشود.

آموزش شینیون حرفه ای

تثبیت کننده های آرایش مو به شکل های مختلف و با کاربردهای مختلفی تولید میشوند که میتواند به شکل ژل مو، موس مو و اسپری مو باشد. که هرکدام در مراحل مختلفی از شینیون مورد استفاده آرایشگر قرار میگیرند.مثلا اسپری بیشتر مربوط به مرحله ی پایانی ست تا شکل کلی شینیون را برای مدت طولانی تثبیت کند.

شینیون ها شاید در نگاه اول پیچیده باشند اما یادگیری آن ها کار دشواری نیست. و با تمرین و دقت میتوان مهارت لازم را بدست آورد.