در این مقاله نکات مهمی در مورد آرایش چشم و ابرو برای شما بازگو میکنیم.

همه ما دوست داریم که چشم و ابرویمان زیباتر و بهتر دیده شود، که این امر با آرایش صحیح چشم و ابرو ممکن خواهد شد. پس باید تکنیک های اصولی آرایش چشم و ابرو را یاد بگیریم.

قبل از پرداختن به تکنیکها، نکته کوچک اما مهمی را خدمتتان مطرح خواهم کرد.

برای زیبایی پوست و رفع تیرگی و پف زیر چشم حتما

1- آب به اندازه لازم بنوشید.

2-خواب کافی داشته باشید.

3- تغدیه سالم و پرویتامین داشته باشید.

آموزش میکاپ حرفه ای

رفع تیرگی های دور چشم

در اطراف بعضی از چشمها دایره تیره رنگی وجود دارد.برای برطرف کردن این حلقه ی تیره بهتر است از کانسیلر روشن استفاده کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید کانسیلر را روی پوست اطراف چشم ماساژ دهید.

خط چشم

هر مدل چشمی تکنیک آرایشی مخصوص به خودش را دارد تا به بهترین شکل به نظر برسد.

برای اینکه چشم ها درشت تر دیده شوند در بالای خط مژه ی پلک بالایی خط چشم مشکی مایع بکشید.

بهتر این است که خط چشم را از قسمت مجاری اشک بکشید. ابتدای خط چشم باید باریک باشد و انتهای آن ضخیم تر شود. خط چشم را بهتر است بلندتر از چشم بکشید. برای قسمت زیر پلک پایین چشمها بهتر است از خط چشم استفاده نکنید. بهتر این است که یک خط نازک با مداد نرم و کم رنگ روی خط رویش مژه ها بکشید.

سایه زدن چشم

سایه چشم اگر صحیح استفاره شود چهره شما شاداب تر به نظر می آید. و برعکس استفاده نادرست از سایه میتواند چشم های شما را غیرطبیعی و ریزتر نشان دهد. از یک سایه رنگ متوسط برای پوشاندن چین روی استخوان زیر ابرو استفاده کنید. از گوشه بیرونی چین سایه را به سمت گوشه درونی چین (نزدیک بینی) بمالید. اینکار را تکرار کنید تا رنگ کاملا با پوست مخلوط شود.

آموزش گریم و میکاپ

ریمل زدن چشم

قبلا ریمل فقط به رنگ مشکی تولید میشد اما امروزه میتوان ریمل در انواع رنگها تهیه کرد. اما باز هم برای بلند و پر کردن مژه ها از ریمل مشکی استفاده میشود. اگر علاقه دارید از ریمل رنگی استفاده کنید بهتر است از رنگ های تیره آبی،سورمه ای یا سربی استفاده کنید که جلوه غیرطبیعی نداشته باشد.

در ابتدا نگاه خود را به سمت پایین بیاندازید در این حالت مژه ها را از ریشه تا انتها کاملا با ریمل برس بکشید و اگر میخواهید مژه هایتان پرتر به نظر برسد این کار را 2 تا 3 بار انجام دهید. این حرکت باید به سمت بالا و خارج باشد تا مژه هایتان به سمت بالا برگردد و فر بخورد. برای زیباتر شدن چشم قسمت بیرونی چشمتان را بیشتر ریمل بزنید.

از ریمل های حجم دهنده برای مژه های نازک و ضعیف، ریمل بلندکننده برای مژه های کوتاه و ریمل خورده مژه دار برای مژه های کم پشت استفاده میشود.