در این مقاله به نکاتی درباره ریموورها خواهیم پرداخت:

ریموور چیست؟

ریموور رنگ مو همانطور که از اسمش پیداست، به معنی پاک کننده و حذف کننده است. بنابراین اگر رنگ های قرمز، شرابی، مشکی پر کلاغی و نیز رنگ های گیاهی روی موهایتان وجود دارد، ریموور رنگ مو بسیار به کارتان می آید.

 

رنگهای سر سخت جهت ریموو نمودن

اگر با پروسه ی رنگ مو سر و کار داشته باشید، متوجه خواهید شد که برخی از رنگ ها به شدت در پولک های مو نفوذ می کند. این رنگها جزو رنگهای لجباز و بدقلق دسته بندی می شوند. رنگ های شرابی، قرمز بسیار به سختی از مو خارج می شود. رنگ مشکی پر کلاغی که در حقیقت دارای توناژ مشکی و آبی هست هم جزو رنگهای سر سخت است. این مدل از رنگهای شیمیایی ماندگاری بالایی در مو دارد. در ضمن این نکته علمی را به یاد داشته باشید که رنگ هرگز رنگ را از پولک مو خارج نمی کند. پس بایستی راهی برای خارج کردن رنگهای سر سخت پیدا کرد. گاهی اوقات و پس از استفاده از رنگهای گیاهی همچون حنا نیز به ریموور رنگ حنا نیاز پیدا خواهید نمود.

انواع  ریموور رنگ مو

ریموور رنگ مو به دو دسته مایع و پودری تقسیم بندی می گردد. ریموورها بر حسب مارک و برندشان طرز استفاده مختلفی دارند. معمولا ریموورهای مایع بهتر, راحت تر و کم آسیب تر هستند.

ریموور رنگ مو پودری

ریموور رنگ مو پودری معمولا با اکسیدان مخلوط می گردد. اما بنا به مارک هر شرکت ممکن است مایع مخصوص همان پودر یا گاهی اکسیدان استفاده گردد.

طرز استفاده از ریموور رنگ مو پودری

1) حداقل از رنگ موی نامطلوبتان دو هفته گذشته باشد تا عملیات ریمو رنگ را انجام دهید.

2) ابتدا موهایتان را با شامپو قلیایی بشویید تا پولک های مو باز گردد. این شامپو معمولا همراه با پکیج ریموور داده می شود. شامپو را به مقدار زیاد به مدت 5 دقیقه روی موهایتان ماساژ دهید.

3) سپس آب اضافی مو را توسط حوله بگیرید. موهایتان را با سشوار خشک نمایید.

 

نکات ترکیب ریموور

بنا به درجه روشنایی مورد نظرتان نسبت های زیر را مخلوط نمایید.

الف) 50 گرم پودر ریموور مو به علاوه 120 میلی لیتر آب داغ- رنگ موی پایه 2- (مدت زمان بستگی به عوامل مختلف از چهل دقیقه تا 1 ساعت)

ب) 50 گرم پودر ریموور مو به علاوه 150 میلی لیتر اکسیدان 3% -رنگ موی پایه 3 – (مدت زمان بستگی به عوامل مختلف از چهل دقیقه تا 1 ساعت)

ج) 50 گرم پودر ریموور مو به علاوه 150 میلی لیتر اکسیدان 6%-رنگ موی پایه 4 – (مدت زمان بسته به عوامل مختلف از چهل دقیقه تا 1 ساعت)

د) 50 گرم پودر ریموور مو به علاوه 150 میلی لیتر اکسیدان 9%-رنگ موی پایه 5 – (مدت زمان بسته به عوامل مختلف از چهل دقیقه تا 1 ساعت)

پس از آنکه نسبت مورد نظر را انتخاب کردید. آن را مخلوط کرده و درون کاسه پلاستیکی بریزید. با قلم مواد را مخلوط نمایید.

از قطره آنتی دمیج به اندازه ۱۵ قطره داخل مواد بریزید تا از آسیب به مو جلوگیری نمایید. در عین حال از اولاپلکس به عنوان قوی ترین ماده مراقبت مو حین دکلره نیز می توانید بهره ببرید. این ماده شامل دو شماره ۱ و ۲ است. آن را باید همزمان استفاده نمود. خاویار مو نیز محصول دیگر مراقبت مو است. به ازای هر ۱۰۰ گرم دکلره ۲۰ گرم مورد نیاز است.

 

نویسنده: خانم دانشفر