تاثیر مدل موی در سن و سال افراد برکسی پوشیده نیست. سبک آرایش موها در ظاهر افراد تاثیر زیادی دارد و باعث میشود که سن افراد بالا یا پایین به نظر برسد . اگر میخواهید جوانتر به نظر برسید بهتر است علاوه بر توجه به سبک زندگی به سبک آرایش و مدل موهایتان نیز توجه کنید . برخی از مدل موها شما را جوانتر و زیباتر نشان میدهند.

موها

سبک آرایش موها نقش مهمی در ایجاد هارمونی ظاهر ایفا می کند و قادر است شما را حتی 5 سال جوان تر نشان دهد.

مدل موها و تاثیر آن بر سن و سال

مدل کوتاهی مو

در رابطه با کوتاهی موها بهترین مدلی که شما را جوان تر نشان می دهد مدل لایه لایه یا مدل پر است.

آموزش تخصصی انوع کوپآموزشگاه آرایشگری بانو هنگامه

رنگ موها

موهای روشن تاثیر جوان کننده در ظاهر دارند و این یکی از اصولی ترین قوانین در مدل موهاست. البته با این وجود باید در انتخاب رنگ و طیف مناسب دقیق باشید. تاکید شده است که موها را 2 یا 3 پایه روشن تر از رنگ خود موها نکنید. و در انتخاب رنگ باید رنگ چشم و پوست را نیز در نظر بگیرید.

 

کسانی که نمی خواهند بیش از حد تغییر کنند فقط کافی است چند لایه از تارهای مو را رنگ کنند. این کار به موها درخشندگی می دهد و چهره را پر انرژی تر نشان می دهد.

آموزش انواع رنگ و مش

بلندی موها

موهای کوتاه نشانگر تحرک و جوانی است. پس هر چه سن بالاتر می رود موها باید کوتاه تر شود. اما در این کار زیاده روی نکنید. موهای بیش از حد کوتاه حالت بیضی صورت را بیشتر نشان می دهد. پس بهتر است قد موها تا چانه یا وسط گردن کوتاه شود.

آموزش انواع کوپ های مدرن

حجم موها

موهای لخت سن را بیشتر نشان می دهد پس بهتر است موها را حجیم تر آرایش کنیم. در این زمینه هم باید حد اعتدال را رعایت کرد. بیش از حد حجیم کردن موها چندسال به سن تان اضافه می کند. بنابراین حجم موها باید در حد متوسط و طبیعی باشد. برای این کار موها را لایه لایه بزنید و آن ها را حالت دهید و در آخر اسپری مو بزنید.

چتری

چتری چهره را جوان تر نشان می دهد. چین و چروک پیشانی را مخفی می کند و چشم ها را برجسته تر نشان می دهد. حجم چتری باید متوسط باشد زیرا چتری بیش از حد نازک و صاف صورت را کوتاه تر و چاق تر نشان می دهد.

آموزشگاه آرایشگری بانو هنگامه

فرق مو

فرق وسط کمی چهره را خشن تر و سن را بیشتر نشان می دهد. در این جا چند پیشنهاد برایتان دارم:فرق یک طرفه چشم ها را درشت تر نشان می دهد. موها را به عقب شانه بزنید و فرق زیگزاگ باز کنید تا هم حجم موها بیشتر نشان داده شود و هم چهره ملایم تری برای شما ایجاد کند.

مدل روزانه

اگر موها را بیش از حد صاف کنید و به کف سر بچسبانید چند سال به سن تان اضافه می کنید. هنگام بستن دم اسبی چند تار مو در اطراف صورت باز بگذارید و بیش از حد موها را محکم نبندید. اگر می خواهید موها را باز بگذارید کمی به آن ها حالت بدهید. اما کسانی که دوست دارند موهای صاف داشته باشند باید از مدل کوتاهی نامتقارن استفاده کنند.

آموزشگاه آرایشگری بانوان

مدل مهمانی ها

هنگام درست کردن موها برای مهمانی از عقب دادن موها و سبک رترو جلوگیری کنید. مدل موهای مهمانی باید کاملا طبیعی باشد. مثل امی آدامز که در یک مراسم مهم با موهای بافت شرکت کرده است.

آموزش انواع شینیون های مدرن و کلاسیک

و در آخر چند توصیه دیگر:

اگر در استفاده از محصولات آرایشی مو زیاده روی کنید ناخودآگاه سن تان بیشتر نشان داده می شود. این قانون هم برای مهمانی ها و هم برای مدل موی روزانه صدق می کند.
در استفاده از لوازم جانبی آرایش مو باید از موارد با کیفیت استفاده کنید. هرگز از شانه پلاستیکی، کلیپس موی بچگانه و تل مخملی استفاده نکنید.
برای فر کردن موها از بابلیس و برس های درشت استفاده کنید تا فر مو ریز نشود. فر ریز ممکن است زیبا باشد اما فقط برای سنین زیر 25 سال جذابیت دارد.
تمام این تکنیک ها را می توان فقط برای موهای سالمی که به خوبی از آن ها مراقبت می شود به کار برد. پس باید همیشه مراقب سلامت موها باشیم.