اپیلاسیون و نکاتی که باید رعایت کنید موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. امیدوارم این نکات برای شما عزیزان مفید واقع شود. اپیلاسیون راهیست برای از بین بردن موهای زائد بدن بسیاری از خانم ها از ین روش استفاده میکنند و باعث کم شدن رشد موهای زائد بدن می شود. اگر در هنگام اپیلاسیون نکات بهداشتی لازم رعایت نگردد، امکان بروز مشکلاتی برای ما وجود دارد. پس با نکاتی بسیار مفید در این بخش آشنا خواهیم شد:

اپیلاسیون

اپیلاسیون با وسایل یکبار مصرف

در بعضی از آرایشگاه ها که کار اپیلاسیون انجام می شود ، به خاطر کسب سود بیشتر متاسفانه اپیلاسیون با وسایل چند بار مصرف هم انجام می شود. شاید پیش خودتان بگویید من که چنین جایی نمی روم، پس اپیلاسیون با موم مشکلی را برایم به وجود نمی آورد. اگر چنین تصوری دارید کافی است ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

اپیلاسیون برای بار اول

اگر برای اولین بار می خواهید به سالنی برای زدودن موهای زائد خود با موم بروید ، باید به سالن های اپیلاسیون معتبری روید که از پارچه های یک بار مصرف برای این کار استفاده می کنند.

زیرا متاسفانه برخی از سالن های اپیلاسیون از پارچه های چندبار مصرف استفاده می کنند و این کار خود را با گفتن اینکه پارچه ها شسته، ضدعفونی، و با اتو خشک شده اند، توجیه می کنند در حالیکه چنین کاری کاملا اشتباه است.

مجوز معتبر گواهی سلامت برای فردی که کار اپیلاسیون انجام می دهد

قبل از انجام اپیلاسیون ، فردی که می خواهد این کار را برای شما انجام دهد باید از سلامت فردی مناسب برخوردار باشد و گواهی سلامت داشته باشد ، گواهی سلامت هر یک از کارکنان هر چند وقت یکبار تمدید می شود.

برای اپیلاسیون باید به سالن های معتبر دارای مجوز بهداشت بروید. بعد از بررسی این مسئله به دست های شخصی که قرار است اپیلاسیون را برایتان انجام دهد دقت کنید که روی آن زگیل، مشکل پوستی یا زخم عمیق وجود نداشته باشد تا سلامت شما به خطر افتد.

پوست تان در زمان اپیلاسیون نسوزد

از شخصی که برای شما اپیلاسیون انجام می دهد بخواهید تا حرارت موم را بررسی کند و سپس آن را روی پوستتان قرار دهد تا پوست بدن شما نسوزد زیرا در برخی از سالن های اپیلاسیون، شخصی که اپیلاسیون را انجام می دهد بیش از اندازه موم را داغ می کند و صبر نمی کند تا سرد شود، در نتیجه پوست فرد را می سوزاند.

آموزش تخصصی اپیلاسیون

ظرف یکبار مصرف موم برای اپیلاسیون

برای انجام اپیلاسیون و قرار دادن موم بر روی پوست باید از یک کاردک پلاستیکی یکبار مصرف یا از نوع چوبی (مثل چوب بستنی) استفاده کنید.

استفاده از این نوع کاردک های یکبار مصرف سبب می شود که عامل بیماری زا انتقال پیدا نکند پس هیچگاه به تصور این که حرارت عامل بیماری زا را از بین خواهد برد این مورد را دست کم نگیرید و در ظرفی که موم در آن ریخته می شود باید یکبار مصرف باشد.

الکل، پنبه و روتختی برای انجام اپیلاسیون

اپیلاسیون با موم بر روی تخت هایی انجام می شود که با روتختی پلاستیکی پوشیده شده است اما قیمت روکش پلاستیکی نسبتا گران است و به صرفه نیست.

مسئول اپیلاسیون برای جلوگیری از انتقال بیماری های پوستی روی تخت یک روکش پارچه ای یکبار مصرف می اندازد اما این پارچه آنقدر نازک است که بود و نبودش چندان تفاوتی نمی کند و بدن شما باز هم با آن روکش پلاستیکی در تماس خواهد بود.

برای حل این مساله مسئول انجام اپیلاسیون باید روی تخت را با پنبه و الکل بخوبی تمیز کند و بعد از این که تخت خشک شد روی آن روکش پارچه ای یکبار مصرف را بیندازد.