برای از بین بردن جوش صورت با ماسک های خانگی در این مقاله با ما همراه باشید:

حتما شما نیز از جوشهای صورت خود بسیار ناراحت هستید و شاید به فکرتان نرسد که با خوراکی های عادی مانند انگور، خیار و جو بتوان از شر جوشهای صورت خلاص شوید. شما با تهیه یک ماسک ساده خانگی میتوانید جوشهای صورت خود را از بین برده و پوستی شفاف و درخشان داشته باشید.

در ادامه طرز تهیه چند ماسک ساده صورت را به شما آموزش میدهیم:

ماسک صورت خیار:

یک عدد خیار را به همراه یک پیمانه جو دوسر خوب بکوبید تا به صورت خمیر دربیاید. سپس یک قاشق از این خمیر را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید. بعد از نیم ساعت صورت خود را بشویید.

ماسک صورت عسل:

ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوستتان باز شود. سپس عسل را روی پوست خود بمالید و سی دقیقه صبر کنید. بعد از گذشت سی دقیقه ابتدا صورت را با آب گرم کاملا شستشو دهید، سپس برای بسته شدن منافذ پوست یکبار هم با آب سرد بشویید.

ماسک صورت مخمر و ماست:

این ماسک برای پوستهای چرب بیشتر استفاده میشود. پوستهای چرب به نسبت پوست های خشک بیشتر جوش میزنند. این ماسک میزان چربی پوست را کم میکند و به کمتر شدن و در نهایت از بین رفتن جوشهای صورت کمک میکند.

یک قاشق چایخوری مخمر را با کمی ماست مخلوط کنید تا رقیق شود. مخلوط را روی پوست خود بمالید و 30 دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب گرم شستشو دهید.

ماسک صورت لیمو و تخم مرغ:

این ماسک برای انواع پوست ها مناسب است و درمانی بسیار عالی برای از بین بردن جوشهای صورت میباشد. آب نصف لیموترش را با سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. این ماسک را شب روی صورت خود بگذارید و صبح آن را با آب گرم بشویید. در هنگام استفاده از ماسک مواظب باشید که مخلوط توی چشم و دهان شما نرود.

ماسک صورت زردچوبه:

این ماسک بیشتر در هندوستان و برای عروسها استفاده میشود. نصف پیمانه آرد نخود، دو قاشق چایخوری زردچوبه و پودر صندل سفید را با مقداری روغن حیوانی یا روغن بادام مخلوط کنید و سپس به آن مقداری آب اضافه کنید تا به شکل خمیر دربیاید.

این ماسک را به مدت ده دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید. بعد از این مدت با فشاد دست آن را از صورت جدا کنید و با آب صورت خود را بشویید.

به خاطر داشته باشید برای رسیدن به نتیجه مطلوب استفاده تنها یکبار از این ماسک ها کافی نیست و با مداومت در مراقبت از پوست مسلما جواب خواهید گرفت.