آموزش کوتاهی موهای کودک

کوتاه کردن موی کودک در قسمت آموزش خدماتی موی  آموزشگاه بانو هنگامه ارائه شده است . اگر چه کوتاه کردن مو کار رایج و معمولی است . اما برای کوتاه کردن موی کودکان باید نکات مهمی را در نظر گرفت . معمولا کودکان دارای ترس و شیطنت هستند و مدام سر خود را تکان می دهند . بنابراین هنرجویانی که روحیه مناسب و علاقه زیادی به کودکان دارند، همواره باید حواسشان به حرکات ناگهانی کودک باشد . و با آموزش دیدن تخصصی این مهارت را کسب کنند و در کنار کسب و کار خود این هنر آفرینی را هم داشته باشند . دوره آموزشی کوتاه کردن موی کودک زیر نظر مربی فنی حرفه ای آموزش داده میشود که تجربه کافی دراین خصوص را دارا میباشد .

در دوره آموزشی کوتاه کردن مو مواردی شامل شستن اولیه – شانه کردن مو با شانه دندانه ریز (چون تار موی کودکان نازک است ) و استفاده از قیچی مناسب کودک مدنظر است. کودک به خاطر شرایط سنی تمایل به تکان خوردن دارد. و هنرجو باید هر چه سریعتر کار کوتاهی را انجام دهد . و تمرکز خود را حفظ کند. پس از اتمام این دوره مدرک معتبر سازمان فنی حرفه ای در رشته پیرایشگر کودک به هنرجو داده میشود .

نحوه برگزاری این دوره

کلاس های دوره آموزش کوتاه کردن موی کودک به دو صورت خصوصی و نیمه خصوصی 1 تا 3 نفر با رسیدن به حد نصاب و هماهنگی مربی هفته ای سه بار برگزار میشود .

برای خانمهای کارمند و شهرستانی تدابیر لازم اتخاذ میشود .

نکته در مورد کوتاهی موی کودکان

در بعضی از کودکان بعضی از قسمتهای مو خالی تر است مخصوصا در قسمت شقیقه ها که حتما باید دقت شود و اینکه گوش کودکان بسیار نرم است و با کوچکترین اشتباهی ممکن است خراش بر دارد .