حتما برای شما هم پیش آمده بعضی روزها به قدری خسته ایم یا خواب خوبی در شب گذشته نداشته ایم، که دلمان میخواهد چند دقیقه بیشتر بخوابیم و مسلما این کار باعث میشود زمان دوش صبحگاهی خود را از دست بدهیم.

راه حلی که ما به شما پیشنهاد میدهیم استفاده از شامپوی خشک است تا مجبور نباشید، چنین روزهایی با موهای چرب از خانه بیرون بروید.

مهمترین خصوصیت شامپوی خشک، روتین بودن موهای شما مانند روزهای قبل است البته بدون دوش گرفتن.

شامپوی خشک موهای شما را پرپشت تر نشان میدهد و چربی و روغن مو را جذب میکند.

اکنون ما به شما کمک میکنیم تا در خانه شامپوی خشک درست کنید و در چنین مواقعی به راحتی از آن استفاده کنید. این شامپو در حد شامپوی خشک تجاری با کیفیت میباشد.

تمام شامپوهای خشک که از داروخانه ها تهیه میکنید، دارای الکل و مواد معطر هستند، که ممکن است باعث حساسیت و خارش پوست سر شوند. پس شامپوی خشک خانگی نه تنها مزایای خوبی دارد بلکه معایب شامپوهای خشک تجاری را نیز ندارند.

ابتدا باید به فکر ماده ای باشیم که چربی موی شما را جذب کند.برای موهای تیره میتوان از پودر ذغال استفاده کرد. نشاسته ذرت برای موهای کمی روشن تر مورد استفاده قرار میگیرد. برای موهایی با تناژ قرمز دارچین گزینه مناسبی است. خاک رس برای موهای خاکستری و نقره ای کاربرد دارد. مقداری هم روغن (مثلا روعن اسطوخودوس) در تمام شامپوهای خشک خانگی استفاده میشد. دلیل آن جلوگیری از پف کردن پخش شدن موها به اطراف است.

دستورالعمل ساخت شامپوی خشک در خانه:

ابتدا با کمی دقت باید سعی کنید مخلوط ایده آل برای موی خود را پیدا کنید. ما به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد.

1- شامپوی خشک برای موهای خیلی تیره

اگر موهای شما سیاه و یا قهوه ای خیلی تیره است، افزودن ذغال به پودر کاکائو بهترین و نزدیک ترین گزینه به سایه های موی شماست. ذغال فعال قدرت جذب چربی موی شما را دارد و همچنین شوره سر را از بین برده و پوست سر را سم زدایی میکند.

ابتدا مواد زیر را تهیه کنید:

پودر ذغال فعال شده 1 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو   1/4 فنجان

نشاسته ذرت   1/2 فنجان

خاک رس   2 قاشق غذاخوری

جوش شیرین   1 قاشق غذا خوری

روغن اسطوخودوس   30 قطره

تمام مواد فوق را با هم مخلوط کنید. آن را روی پوست سر به طور کامل ماساژ دهید سپس مو را مسواک بزنید.

2-شامپوی خشک برای موهای با تناژ قرمز

اگر موهایتان به رنگ شرابی یا ماهاگونی یا هرکدام از طیف های قهوه ای با تناژ قرمز بالاست، بهترین گزینه این است که از پودر دارچین در تهیه شامپوی خشک مخصوص خود استفاده کنید.

پودر دارچین مانند یک ماده خنثی عمل میکند و رنگ سایر مواد مورد استفاده در شامپوی خشک را میپوشاند تا به درستی بر روی موهای قرمز شما ترکیب شوند. همچنین دارچین به افزایش جریان خون درپوست سر و رشد موها کمک میکند.

برای این شامپوی خشک مواد زیر را با هم ترکیب کنید:

 

پودر دارچین   1/4 فنجان

نشاسته ذرت   1/2 فنجان

خاک رس   2 قاشق غذاخوری

نوشابه   1 قاشق غذا خوری

روغن اسطوخودوس   30 قطره

مانند مورد قبل که توضیح دادم در یک ظرف همه را با هم مخلوط کرده و  روی پوست سر ماساژ دهید و سپس موها را مسواک کنید.

3-شامپوی خشک برای موهای بلوند

برای این رنگ مو از نشاسته ذرت استفاده میشود. نشاسته ذرت نه تنها قدرت جذب چربی موی شما را دارد بلکه بر رشد مو نیز تاثیر میگذارد. جوش شیرین نیز به دلیل ازبین بردن بوی بد میتواند این مخلوط را کامل تر کند.

بدین ترتیب مواد زیر را ترکیب میکنیم:

 

جوش شیرین   1 قاشق غذا خوری

نشاسته ذرت   1/2 فنجان

خاک رس   2 قاشق غذاخوری

نوشابه   1 قاشق غذا خوری

روغن اسطوخودوس   30 قطره

دستور العمل مصرفمانند توضیحات قبل میباشد.

4-شامپوی خشک برای موهای قهوه ای

پیدا کردن ماده مورد نیاز برای طیف قهوه ای موی شما کار ساده ای نیست. اما پودر کاکائو برای تمام طیف های قهوه ای مو موثر است و آن را به صورت طبیعی جلوه میدهد. کاکائو همچنین پروتئین و آهن دارد که فولیکول های مو را تقویت میکند.

موادی که برای تهیه این شامپوی خشک نیاز دارید به شرح زیر است:

 

پودر کاکائو   1/4 فنجان

نشاسته ذرت   1/2 فنجان

خاک رس   2 قاشق غذاخوری

جوش شیرین   1 قاشق غذا خوری

روغن اسطوخودوس   30 قطره

دستورالعمل استفاده مانند موارد فوق میباشد.

در انتها یکبار دیگر به طور مفصل برایتان میگویم که پس از تهیه شامپوی خشک چه کاری باید انجام دهید. ابتدا شامپوی خشک را روی پوست سر خود مالش دهید، سپس برای حذف شامپوی خشک اضافی از موهایتان یا از سشوار استفاده کنید و یا با یک برس قدیمی آرایشی موهای خود را مسواک بزنید. دقت کنید که مخلوط را دور صورت خود نمالید.