با بخش سوم از آموزش میکاپ حرفه ای در خدمت شما عزیزان هستیم. در آموزشهای قبل در مورد اصول پایه ای میکاپ و روش انجام فون صورت صحبت کردیم و روش برجسته کردن گونه را آموزش دادیم. مبحث امروز را با بررسی راه های کوچک کردن بینی ادامه خواهیم داد.

بینی 

کوچک کردن بینی‌مسلما یکی از مهمترین خواسته های مشتری شماست زیرا همه در فکر کوچک شدن بینی شان هستند حال ایا با جراحی و یا حتی موقتی و با گریم ؛ برای اینکه بتوانید بینی را کوچک‌تر و باریک‌تر نشان دهید، باید از همان سایه کانتور  که برای گونه مطرح شد  استفاده کنید. این کار را از گوشه درونی ابرو شروع کنید و تا انتهای هر دو طرف بینی ادامه دهید البته یادتان باشد، ممکن است این استراتژی برای هر صورتی مناسب نباشد.ضمن اینکه بعدا در آموزش ها به بیان جزئیات این امر خواهیم پرداخت ولی قابل توجه است که حس زیبایی شناسی شما در اینجا کمکتان خواهد کرد تا روش اصولی را بیابید.

بعد از آن از بالا تا پایین تیغه بینی خود را هایلایت (روشن و برجسته) کنید. یادتان باشد در گریم برای بینی باید همیشه از محصولات مات استفاده کنید حتی برای رنگ‌های روشن چون به طور حتم تمایل ندارید که بینی‌تان زیاد به چشم بیاید به‌خصوص آن منطقه برجسته T مانند بنابراین نباید آن را درخشنده کنید و در نهایت خط فاصل بین این دو قسمت بینی را با استفاده از یک قلم‌مو محو کنید.

 

چشم 

چشم‌ها را می‌توانید در 2 مرحله آرایش کنید. با تیره‌کردن و کانتور کار خود را شروع کنید از سایه تیره روی چین و چروک‌ها و پلک چشم‌تان بهره ببريد و خوب آنها را همرنگ کنید.

سپس با یک قلم‌مو ناحیه زیر ابرو را هایلایت و برجسته کنید.

در مورد آرایش چشمها مبحث کاملی را بعدا آموزش خواهیم داد.

فک

در گریم برای کانتور، از زیر فک تا امتداد خط فک از سایه تیره‌تری استفاده کنید و این کار را تا نقطه ارتباطی فک با گردن ادامه دهید. برای اینکه این خط دیده نشود با یک قلم‌موی تمیز زیر فک و گردن را برس بزنید تا یکدست شود.

سپس بالای خط فک را هایلایت و برجسته کرده و با دقت با نواحی اطرافش همرنگ کنید اما اطراف چانه این کار را ادامه ندهيد چون شما می‌خواهید دوطرف فک پایین را برجسته کنید. یادتان باشد اگر  تمام نواحی چانه را هایلایت کنید، باعث می‌شود چانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد و حتی به سمت جلو کشیده شود.