نکات مهم ترمیم کاشت ناخن را در این مقاله با هم مرور خواهیم کرد:

یکی از مهمترین مقوله ها در آموزش کاشت ناخن این است که ناخن کار تسلط کامل بر ترمیم کاشت ناخن داشته باشد.

همه کسانی که کاشت ناخن انجام میدهند به دلایل متعددی نیازمند ترمیم خواهند بود از جمله شکستن ناخن، ترک خوردن ناخن ، هوا گرفتگی ناخن و حتی اصلا یک مسئله بسیار طبیعی یعنی رشد ناخن ها.

پس آموزش کاشت ناخن با یادگیری مراحل و روش های متنوع کاشت به پایان نمیرسد، بلکه یک ناخن کار حرفه ای باید بر ترمیم کاشت ناخن نیز تسلط کامل داشته باشد و بتواند مشتری خود را بعد از انجام کاشت نیز ساپورت نماید.

ترمیم کاشت ناخن شامل مراحل متعددی است:

ابتدا اگر روی ناخن مشتری لاک معمولی زده شده باید با پنبه و استون لاک را پاک کنیم و سپس حتما قد ناخن را کوتاه میکنیم.

البته قد ناخن را خیلی کوتاه نکنید زیرا بعدا در مرحله فرم دهی ناخن نیز، مقداری از قد آن کوتاه خواهد شد. به یاد داشته باشید که ابتدا از مشتری در مورد اینکه علاقه ای به تغییر شکل ناخن دارد یا خیر سوال کنید. اگر تمایل به تغییر حالت ناخن داشت قد ناخن را کمتر کوتاه کنید.

اگر ناخن مشتری لاک ژل دارد در این مرحله باید ژلیش روی ناخن را با سوهان الماسه مخروطی بخراشید و سپس مواد کاشت روی ناخن را نازک کنید.بعضی از قسمتهای هوا گرفته به این شکل برداشته میشود. اگر کاشت ناخن را اصولی انجام داده باشید و اگر مشتری شما از ناخن به روش درست محافظت کرده باشد مشکل هواگیری پیش نخواهد آمد و اصلا نیازی به این مرحله نیست.

اینک به مرحله مانیکور خشک میرسیم . در این قسمت پوست های اضافه اطراف ناخن را ببرید و سطح ناخن را کمی خراش دهید سپس با استفاده از سوهان دستی ناخن را مطابق خواست مشتری فرم دهید.

اکنون سطح صدف تمام ناخن های مشتری را به ضد قارچ آغشته کنید. در ادامه موادگذاری ترمیم تفاوتی با موادگذاری کاشت ندارد. همچنین مراحل سوهان کشی ناخن نیز با سوهان کشی کاشتناخن تفاوتی ندارد.

در پایان نکته مهمی را به شما متذکر میشویم:

اگر در حین ترمیم ناخن متوجه رنگ غیرعادی سبز تیره یا زرد در ناخن مشتری شدید حتما ناخن ها را به دقت چک کنیدو مطمئن شوید که ناخن دچار قارچ نشده باشد که در این صورت باید کاشت را ریموور کنید و از مشتری درخواست کنید حتما برای درمان به پزشک مراجعه کند و شما نیز کلیه وسایل و لوازم استفاده شده را کاملا ضدعفونی نمایید.