ماسک جوانسازی آب برنج برای داشتن پوستی زیبا :

مواد لازم:

  برنج

  آب

  شیر

  عسل

  گلاب

  کپسول ویتامین E

آماده سازی و کاربرد

در ماهی تابه، یک لیوان آب سرد بردارید و 2تا3 قاشق غذاخوری برنج خام به آن اضافه کنید. آن را روی شعله کم تا زمانی که نرم شود بپزید. سپس آب اضافی را فشار دهید و آن را در کاسه ای جداگانه بریزید.

کاسه ای را بردارید و برنج پخته شده را در آن قرار دهید و چنانچه در بخش سلامت پوست نمناک گفته ایم برنج را بکوبید تا خمیر مناسب بدست آید. سپس یک قاشق غذاخوری از شیر گرم و عسل را بردارید و آن ها را با برنج مخلوط کنید. سپس، از یک سوزن برای ایجاد سوراخ در کپسول ویتامین ای استفاده کرده و روغن را فشار دهید. در نهایت یک قاشق چایخوری گلاب را اضافه کرده و تمام مواد تشکیل دهنده آن را به خوبی ترکیب کنید تا ماسک صورت آماده شود

صورت خود را به طور کامل تمیز کنید و ماسک صورت را با کمک برس روی صورت بزنید. آن را 20 دقیقه بگذارید و با آب برنج که کنار گذاشته شده بشویید. در نهایت با آب ساده آبکشی کنید.

این کار را حداقل هفته ای یک بار برای بهتر شدن نتیجه تکرار کنید.

فواید ماسک جوان سازی برنج:

این ماسک برنج به درمان چین و چروک و خطوط کمک می کند. کشش و استحکام پوست را حفظ می کند تا تازه و جوان تر به نظر برسید. استفاده منظم از این ماسک صورت باعث می شود پوست صاف، آبدار، درخشان شود. اینماسک ضد چروک به همان اندازه موثر است که آکنه، جوش ها، لکه ها را درمان کند و می تواند پوست کاملا شفافی ایجاد کند.

برنج : برنج حاوی لینولئیک اسید و اسکوالن است که باعث افزایش تولید کلاژن می شود. اسکوالن به حفظ انعطاف پذیری پوست کمک می کند. هم چنین به حفاظت از پوست در برابرآسیب خورشید کمک می کند. برنج منبع غنی از ویتامین ب است که رشد سلول را افزایش می دهد و باعث کاهش سن می شود . چنین تامین خون را بهبود می بخشد و پوست صاف و درخشان را به شما می دهد.

ماسک های صورت دست ساز برای پوست سالم:

شیر: شیر برای پاکسازی و تمیز کردن پوست بسیار موثر است و آن را تمیز، شفاف و درخشان می سازد. حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین ها است که شرایط کلی پوست را بهبود می بخشد. شیر یک مرطوب کننده عالی برای پوست نیز است. هم چنین به روشن کردن لکه ها، چین و چروک و خطوط کمک می کند و پوست نرم، جوان و درخشان را حفظ می کند.

عسل: عسل حاوی آنتی اکسیدان است که آن را به یکی از بهترین مواد جوان سازی تبدیل می کند. پوست را مرطوب می کند و به شدت آرامش بخش است. خاصیت ضد میکروبی طبیعی عسل آن را برای درمان آکنه ایده آل می کند. عسل رنگ طبیعی را به پوست می دهد.

روغن ویتامین ایی: ویتامین ایی مرطوب کننده عالی است که پوست را درمان می کند. آن هم چنین یک جز بزرگ ضد پیری است. آن با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و تولید کلاژن را تقویت می کند و در نتیجه پوست ما را سالم و جوان نگه می دارد. هم چنین روغن ویتامین ایی در درمانآفتاب سوختگیهم مفید است و همچنین علائم و نقاط را درمان می کند در نتیجه پوست تمیز، درخشان، تمیزو جوانی می دهد.

آب برنج: آب برنج پر از آنتی اکسیدان ها است. آن به عنوان مرطوب کننده پوست عالی عمل می کند و هم چنین می تواند اشعه های ماورای بنفش را جذب کند و پوست را از آسیب آفتاب محافظت کند. آب برنج تولید رنگدانه را کاهش می دهد و باعث می شود پوست روشن تر شود. هم چنین به درمان آکنه کمک می کند و پوست را سالم و تمیز میکند.