از بیش از چند هزار سال پیش تا کنون انسان ها روی بدن خود تاتو میکنند. این تاتوهای دائمی گاهی ساده و گاهی پیچیده طراحی میشدند. گاهی طرح تاتو بسیار شخصی بود و گاهی نمادهای فرهنگی عمومی را شامل میشد. 

در هر صورت حک کردن طرحی دلخواه بر روی بدن از دیرباز مورد پسند انسان ها بوده است.

آموزش تاتو تخصصی
آموزش تاتو با جدیدترین متد ها و طرح ها زیر نظر اساتید فن

اولین کسی که تاتو را ابداع کرد:

به احتمال زیاد اولین تاتو های ابداع شده به مصر باستان برمیگردد ،اگر چه ما هیچ مدرک محکمی دال بر اولین ابداع تاتو در مصر باستان نداریم، اما گمان نزدیک به یقین بر این است که زنان مسن‌تر این جامعه تاتو را برای زنان جوان‌ تر ایجاد کرده باشند، همانطور که در مصر قرن ۱۹ رخ داد و در بخش‌ هایی از جهان امروز نیز  اتفاق می‌افتد. ​

تاتو در آن دوره فقط به زنان محدود می شدو همچنین برخی از تاتو های آنها در محل های بسیار جالبی از بدن آنها قرار میگرفته است؛ مثل تاتو هایی که دور شکم خود می زدند تا از رحم آنها محافظت کنند.

موارد استفاده تاتو در فرهنگ‌های باستانی چیست؟

در بین فرهنگ‌ های مختلف باستانی که به نظر می‌ رسد از تاتو به عنوان شکلی پایدار برای تزئین بدن استفاده کرده‌اند،  بقایای اجساد مومیایی‌شده زنان وجود دارد که تاتو هایی نقطه ای شکل دور شکم خود دارند که به رنگ آبی بوده است. مصریان باستان نیز 1300 سال قبل از میلاد مسیح با وضوح اشکال نسبتا” هندسی بر روی دست‌ ها و پا های خود داشتند.

این عمل توسط نویسنده یونانی هرودوت نیز تایید شده ‌است.و طبق روایت ها بعضی معتقد بودند که تاتو نشانه ی نجابت شخص بوده است و کسانی که تاتو نداشتند نجیب نبوده اند. بعضی نیز معتقدند که منظور از نجیب بودن یا نبودن طبقه اجتماعی افراد بوده است یعنی وجود تاتو روی بدن فرد مشخص میکرد که از طبقه اشراف و نجیب زادگان است.

اما در میان یونانیان و رومیان، استفاده از تاتو بد نامی تلقی می شد. کسانی که متعلق به یک فرقه ی مذهبی خاص بودند یا برده یا مجرم بودند ، روی بدنشان تتو می زدند.

آموزش تاتو تخصصی

تاتو ی مدرن در دنیای  ​امروز:

تاتوی مدرن ژاپنی آثار واقعی هنر هستند، با بسیاری از تاتو آرتیست های مدرن. فرهنگ‌ های مختلف در سراسر آفریقا نیز به تاتو علاقه دارند، از جمله نقطه‌ های زیبا بر روی چهره زنان بربر در الجزایر، تتوی صورت مردان در نیجر و نشان‌ های کوچک بر روی ساعد داخلی که نشانه های مسیحیت را در بر داشت.

در فرهنگ مائوری نیوزیلند، سر مهم‌ترین بخش بدن بود و چهره‌ ای که با تاتو بسیار استادانه تزئین شده بود که به عنوان نشانه‌ های وضعیت عالی آنها در نظر گرفته می‌شد. هر طراحی تاتو منحصر به فرد بوده و از آنجایی که اطلاعات ویژه‌ای در مورد وضعیت، رتبه، اصل، و توانایی‌ های آن‌ها منتقل می کرده‌ است. به طور دقیق به عنوان شکلی از کارت شناسایی یا پاسپورت توصیف شده‌ است که نوعی رمز زیبایی برای صورت بوده است. پس از آن که قلم های استخوانی شکل تیز برای بریدن طرح‌ها به داخل پوست استفاده شدند، یک رنگدانه به رنگ خاکستر به زخم‌ های باز وارد می‌شد، که پس از آن برای آب‌بندی در طراحی التیام یافت. تتوی جنگجویان در مراحل مختلف زندگی آن‌ها به عنوان نوعی آداب و رسوم، مردان را برای جنس مخالف جذابتر می کرد.

 

علل استفاده از تاتو در فرهنگ ها:

در بسیاری از موارد، به نظر می‌رسد که به طور مستقل به عنوان راهی دائمی برای ایجاد نماد های محافظ یا درمانی بر روی بدن، و سپس به عنوان وسیله ‌ای برای علامت‌گذاری افراد به گروه‌های اجتماعی، سیاسی یا مذهبی مناسب، یا صرفا” به عنوان شکلی از بیانیه مد ظاهر شده‌ است.تاتو هم مانند بسیاری از چیز های تزئینی دیگر، تاثیرات متقابل فرهنگی بسیاری داشت.