در مقاله قبل مطرح کردیم که مش انواع زیادی دارد که عبارتند از :

1-لولایت

2-هایلایت

3-سان لایت

4-مووی لایت

5-هاف لایت

6-دارک لایت

7-استارلایت

8-لایت برفی

9-لایت پلنگی

10-لایت بارانی

11-لایت ببری

12-ری لایت

13-ویولایت

14-شولایت

15-لایت گربه ای

لایت چیست

لایت در واقع ترکیب رنگ و مش است که در ادامه سعی میکنیم مدل های پرطرفدار آن را خدمتتان معرفی کنیم.

هایلایت

هایلایت رایج ترین نوع لایت به شمار می آید. در این مدل دسته هایی از موی سر را جدا میکنیم توسط دکلره آنها رو روشن میکنیم. پس از اینکه مو به اندازه مورد نظرمان بی رنگ شد،عمل رنگساژ را انجام میدهیم.

آموزش انواع هایلایت

لولایت

این روش مدل دیگری از لایت هاست. این عمل برعکس هایلایت است. زمانی میتوان از این تکنیک لایت استفاده کرد که تمام موهای مشتری بلوند است و ما میخواهیم رگه هایی تیره در آن ایجاد کنیم.که معمولا باید برای این رگه های تیره از رنگ های گرم مانند قهوه ای، شکلاتی تیره و طلایی استفاده کنیم.

سان لایت

سان لایت مربوط به زمانی است که موهای سر را از ریشه تا تاج سر بلوند یا هایلایت میکنیم. البته پهنای سان لایت به سلیقه خود مشتری بستگی دارد.

آموزش انواع لایت

مون لایت

مون لایت برعکس سان لایت میباشد. در این روش قسمت زیرین مو بلوند میشود و بیضی بالای سر تیره میشود.

هاف لایت

در این تکنیک طول موی مشتری را به دو قسمت تقسیم میکنیم  و معمولا قسمت پایین را بلوند و قسمت بالای مو را تیره تر میکنیم.

آموزش انواع لایت

مووی لایت

مووی لایت یک روش بسیار فانتزی و ترکیبی است. در این روش از لایت مستطیل بالای سر را جدا میکنیم . موها را به روش مش سوزنی از کلاه در می آوریم و سپس دکلره میکنیم. پس از اینکه مو به اندازه کافی رنگ باز کرد، با رنگهای فانتزی هر تکه را جداگانه رنگ میکنیم که مانند رنگین کمان روی مو قرار میگیرد.

آموزش انورع لایت

دارک لایت

در این تکنیک موها را به سه قسمت ذهنی تقسیم میکنیم سپس با دکلره تا پایه 8 مو را روشن میکنیم. حتما زردی مو را بگیرید. سپس 3 پایه مختلف از یک توناژ رنگی را انتخاب میکنیم مثلا رنگ نسکافه ای پایه 8_6_5 هرکدام را در کاسه رنگ جداگانه ای با اکسیدان مخلوط میکنیم.

قسمت بالایی مو را به رنگ تیره آغشته میکنیم ، قسمت وسط را به رنگ متوسط و قسمت پایین مو را به رنگ روشن. این روش دارک لایت نامیده میشود.

آموزش انواع لایت

لایت پلنگی

در این روش ابتدا موها را خیلی مرتب شانه میزنیم و کلاه را بر سر میگذاریم.سپس با قلاب موها را به صورت نصفه از کلاه بیرون می آوریم به طوری که انتهای مو همچنان در کلاه باشد.مو را با دکلره به پایه مورد نظر میرسانیم بهتر است بدون درآوردن کلاه رنگساژ مو را انجام دهیم.

آموزش انواع لایت

لایت ببری

در این تکنیک موهای مشتری را دکلره میکنیم سپس با شابلون یا فویل قسمتهایی از میانه مو را جدا کرده و با رنگساژ تیره میکنیم.

آموزش رنگ و مش تخصصی

لایت رنگین کمانی

برای لایت رنگین کمانی نیز پایه مو را روشن میکنیم سپس دسته های مختلفی از میانه مو جدا میکنیم و هر دسته را با رنگ دلخواه رنگساژ میکنیم.

لایت گربه ای

موهای مشتری را ببافید و قسمت روی مو را به مواد دکلره مخلوط با اکسیدان کاملا آعشته کنید. پس از اینکه به پایه رسید آن را شستشو دهید و سپس مو را رنگساژ نمایید.پس از باز کرون بافت لایت بدست آمده لایت گربه ای میباشد.

.