در این مقاله پیرامون انواع مش با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد:

انواع مش عبارتند از:

1-لولایت

2-هایلایت

3-سان لایت

4-مووی لایت

5-هاف لایت

6-دارک لایت

7-استارلایت

8-لایت برفی

9-لایت پلنگی

10-لایت بارانی

11-لایت ببری

12-ری لایت

13-ویولایت

14-شولایت

15-لایت گربه ای

مش چیست؟

روشن کردن تکه هایی از مو به صورتی که این تکه ها 5 درجه روشن تر از زمینه مو باشند را مش میگویند.این عمل ممکن است با کلاه یا فویل یا هر وسیله دیگری انجام گیرد.

آموزش رنگ و مش تخصصی
آموزشگاه آرایشگری بانو هنگامه با ارائه مدرک بین المللی دوره رنگ و مش تخصصی

ترکیب رنگ ها:

در ترکیب رنگ های دائم مثلا برای مش کرم ، رنگ 10 را با اکسیدان 3% مخلوط میکنیم و به مدت 20 دقیقه روی موها ماساژ میدهیم تا رنگ دلخواه بدست آید.هچنین برای رنگساژ نقره ای، رنگ 12/11 را با اکسیدان 3% مخلوط میکنیم و به مدت 20 دقیقه روی موها ماساژ میدهیم.

ویا اگر لایت به همراه دکلره باشد، برای دکلره از اکسیدان 9% و 12% استفاده میکنیم و برای رنگساژ از اکسیدان 3% استفاده میکنیم.

آموزش رنگ و مش تخصصی

جنس موها:

موها بر اساس جنس شان نسبت به دکلره مقاومت های متفاوتی دارند. بعضی از موها آسان بی رنگ میشوند مانند موهایی که به راحتی حالت فر یا صاف را به خود میگیرند، موهایی که جنس آن ها خشک است و حتی موهایی که قبلا روشن شده باشند.موهایی که به تازگی فر دائم شده باشند و یا قبلادکلره شده باشند و هچنین موهایی که دارای منافذ و سطح ناهمواری هستند، این موها مقاومت کمتری در برابر دکلره شدن یا همان بی رنگ شدن دارند.

برعکس آن ها موهای چرب و بی حالت و هموار که به کندی فر را به خود میگیرند و خیلی زود هم حالت خود را از دست میدهند. همچنین موهایی که رنگ های گیاهی،حنا، شرابی و مشکی پرکلاغی روی آنها زده شده باشند، مقاومت بسیار زیادی در مقابل دکلره دارند.

قبل از دکلره کردن بهتر است از مواد محافظت کننده مو استفاده کنیم. مخصوصا اگر موی مشتری آسیب دیده، ضعیف یا خشک باشد.

معمولا پودر دکلره باعث روشن شدن مو بین 2 تا 6 درجه میشودپس اگر ما نیاز به درجه روشنی بیشتری برای مو داریم باید این عمل را طی چند مرحله انجام دهیم. بهتر این است که از وسایل گرمایشی مانند سشوار استفاده نکنیم زیرا حرارت آن باعث آسیب دیدن موها میگردد.

آموزش مش و رنگ تخصصی

برای دکلره کردن بهتر است موها چرب و یک مقدار کثیف باشند. این امر برای محافظت از مو مناسب است.

مواد دکلره را از موها با آب ولرم شستشو دهید زیرا آب سرد باعث کدر شدن رنگ میشود و آب گرم  موجب آسیب دیدن پوست سر میگردد.

اگر خواستیم رنگ های گرم را به رنگ های سرد تغییر دهیم باید از یک شامپو ی شیمیایی یا ریموور یا دکوپاژ استفاده کنیم تا نتیجه دلخواه بدست آید.

در این مقاله به طور کلی در مورد مش مو صحبت کردیم در مقاله بعد نواع مش را برای شما توضیح خواهیم داد.