حالت و مدل ابروها، در چند سال اخیر، تغییرات خیلی زیادی داشته و تقریبا تمام افراد تمایل دارند تا شکل و حالت طبیعی ابروهاشون رو حفظ کنند و ابروهای خودشون رو بیش از حد نازک یا کوتاه نمی‌کنند! در واقع ابروهایی پرپشت، بلند و خوش حالت به یکی از ترندهای پرطرفدار برای ابرو تبدیل شده است.

نکات زیر شما را در مورد تکنیک های آرایش و پیرایش ابرو راهنمایی میکند:

بهترین محصول رو برای آرایش و حالت دادن به ابروهای خود انتخاب کنید

خوشبختانه این روزها محصولات آرایشی بسیار متنوعی در فروشگاه‌ها وجود داره که شما می‌تونید متناسب با نیاز خودتون بهترین و مناسب‌ترین انتخاب رو داشته باشید. بنابراین قبل از هر چیزی لازمه که یک محصول مناسب برای ابروهاتون پیدا کنید. مداد ابرو، ژل ابرو، سایه ابرو، ریمل ابرو و مواردی از این دست، جز محصولاتی هستند که معمولا برای آرایش ابروها مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر کدام از این محصولات، فرمولاسیون مختلف و جوانب مثبت و منفی مخصوص به خودشون رو هم دارند.

اگر ابروهاتون به طور طبیعی کاملا پرپشت هست، ژل ابرو انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این محصول کمک میکنه تا به راحتی ابروهاتون رو مرتب کنید و تارهای ابرو رو در جای خودشون فیکس کنید و ابروهای زیبایی داشته باشید.

اما اگر ابروهاتون به دلیل برداشتن بیش از حد نازک و کم پشت شده، میتونید یا با استفاده از مقداری سایه ابرو و یا با استفاده از مداد ابرو، جاهای خالی ابرو رو پر کنید و شکل و ظاهر مرتب و خوبی برای ابروهاتون به وجود بیارید.

آموزش حرفه ای پیرایش ابرو

استفاده از موچین ابرو رو برای مدت 6 هفته فراموش کنید

مدل ابروهایی که در سال 2021 ترند و پرطرفدار شده، ابروهای کاملا طبیعی هست. بنابراین برای اینکه شکل و حالت طبیعی ابروهاتون مشخص بشه، بهتره به مدت 6 هفته به سراغ موچین نرید و اجازه بدید تا ابروها کاملا رشد کنند و شکل طبیعی ابروها ظاهر بشه. بعد از تموم شدن این 6 هفته، میتونید موهای اضافی در اطراف ابروها رو بردارید و تمیز کنید تا شکل و قوس ابرو بهتر و اضح تر دیده بشه.

 

از رنگ زدن به ابروهای خود نترسید

رنگ کردن ابرو تاثیر فوری بر روی ابروها داشته و کمک می‌کنه تا تارهای ابرو سبک‌تر و نرم‌تر شده و راحت‌تر شکل واقعی ابروها مشخص میشه. پس پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از دستورالعملی که برای رنگ کردن ابروها وجود داره، رنگ ابرو رو یک تا دو درجه تغییر بدید.

 

برای افزایش رشد ابرو از روغن کرچک استفاده کنید

روغن کرچک به عنوان یک اکسیر برای رشد ابرو عمل می‌کنه و تاثیر شگفت انگیزی در این زمینه داره و از اونجایی که ابروهای پرپشت و کامل جز ترندهای ابرو در سال 2020 هست، پس لازمه از این روغن استفاده کنید تا رشد ابروهاتون بیشتر و بهتر بشه. برای استفاده از این روغن فقط کافیه انتهای یک گوش پاک کن رو به روغن کرچک آغشته کنید و روی ابروها و حتی مژه‌های خود بزنید. برای نتیجه گیری از این روش باید کمی صبور باشید؛ چراکه حداقل 6 تا 8 هفته باید به طور مداوم از روغن کرچک استفاده کنید.

 

شکل ابروها رو اصلاح کنید

برای شکل دادن به ابروها باید ابتدا هماهنگی که بین ابروها و حالت کلی صورت وجود داره رو در نظر بگیرید. جایی که ابروها شروع میشه، قوس ابرو و انتهای ابرو سه نقطه اصلی برای شکل دادن به ابروها هستند و کمک می‌کنند تا بتونید به خوبی شکل ابروی خودتون رو اصلاح کنید.

برای این منظور یک تکنیک عالی وجود داره: برای اینکه متوجه بشید ابروها باید از کجا شروع بشن، ابتدا یک مداد رو بردارید و به طور عمودی در کنار بینی و گوشه داخلی چشم قرار بدید. جایی که نوک مداد قرار گرفته، دقیقا همون جایی هست که باید ابروی شما شروع بشه.

در مرحله بعد، برای مشخص کردن قوس ابرو، مداد رو در گوشه بیرونی سوراخ بینی قرار بدید و کمی زاویه برای مداد ایجاد کنید تا از مرکز چشم به سمت ابرو حرکت کنه. جایی که مداد در بالای ابرو قرار می‌گیره، دقیقا همون جایی هست که باید قوس ابرو شروع بشه.

و در مرحله آخر، باید مداد رو طوری از گوشه بیرونی بینی قرار بدید که انتهای مداد در مسیر انتهای چشم قرار بگیره و به سمت ابرو باشه. این نقطه نشون دهنده جایی هست که باید ابرو در اونجا به پایان برسه.

اصلاح ابرو

ابروها رو با مقداری پودر شفاف برای آرایش کردن آماده کنید

قبل از اینکه آرایش ابرو رو شروع کنید، بهتره مقداری پودر شفاف روی ابروها بزنید. با این کار، شکل ابروها بهتر دیده میشه و محصولاتی که برای آرایش ابرو استفاده می‌کنید هم بهتر روی ابرو کشیده میشه و رنگدانه بهتری خواهند داشت. با این کار، هرگونه چربی یا کرم اضافی که روی ابروها وجود داره جذب میشه و همچنین ماندگاری آرایش ابرو رو هم افزایش میده.

 

ابروهای خود رو به سمت پایین شانه بزنید

برای اینکه بتونید جاهای خالی ابرو رو به طور دقیق و کامل پر کنید، بهتره ابتدا با استفاده از براش مخصوص، ابروها رو به سمت پایین شانه بزنید و جاهایی که لازم هست رو با مداد ابرو یا سایه ابرو پر کنید. با این کار شکل طبیعی و واقعی ابروها بهتر دیده خواهد شد و شما می‌تونید به راحتی قسمت‌های خالی ابرو رو ببینید و پر کنید.

بهتره کشیدن و پر کردن ابرو رو از قسمت بالایی قوس ابرو شروع کنید و با خطوط ظریف و سبک این کار رو انجام بدید و بعد از تموم شدن این کار، مجددا ابروها رو به سمت بالا شانه بکشید تا شکل کلی ابروها زیبا و خوش حالت بشه.

 

مدل و شکل ابروها رو تثبیت کنید

بعد از اینکه آرایش ابروها تموم شد، بهتره با استفاده از ژل ابرو، شکل و مدل ابروها رو فیکس و ثابت کنید. اگر ژل ابرو ندارید میتونید مقداری از اسپری فیکساتور آرایش رو ابرو بزنید و بعد ابروها رو شانه بکشید. علاوه بر این میتونید مقداری اسپری مو (تافت) روی براش مخصوص ابرو بزنید و بعد ابروها رو شونه کنید. با این کارها شکل و مدل ابرو حفظ شده و برای مدت زمان طولانی موندگار خواهد بود.